Vänligen anmäl skadan direkt utan dröjsmål, så att vi kan meddela transportföretaget så snart som möjligt, så att reklamationstiden inte löper ut. (Anmälan kan göras före det officiella ersättningsanspråket, till exempel om det tar tid att få bilder och bilagor.)
Klagomål görs via e-post till adressen support at shipit.se
Om försändelsen är avsevärt försenad, men har anlänt, vänligen ange namnet på beställaren och mottagaren, samt spårningskoden, och en beskrivning av vad som hände.
Om försändelsen försvinner eller något är trasigt, fyll i följande information:
Kolli-ID eller sändningsnummer
Kontaktinformation
Transportföretag
Upphämtnings- och utdelningsdag
När märktes skadan och vem märkte skadan
Registrerades skadan vid erkännandet*
Vilken typ av skada det rörde sig om
Vilket gods var det?
Varornas värde och vikt (kvitto, proforma eller försäljningsfaktura eller annat dokument som styrker varans värde)
Har produkten restvärde
Går produkten att reparera? Om ja, hur mycket kommer reparationen att kosta?
Mängden på plagget
Fanns det transportförsäkring för försändelsen?
Glöm inte!
Foton på det skadade föremålet och förpackningen samt annat förpackningsmaterial (dessa är obligatoriska vid skada)
En handelsfaktura eller kvitto som verifierar värdet på försändelsen (detta är obligatorisk information för reklamationer vid förlust eller skada)* Observera att om paketet är skadat när mottagaren bekräftar att det tagits emot, ska skadan skrivas och rapporteras redan när leveransen kvitteras. I övrigt är transportföretagen inte ersättningsskyldiga.
Behåll förpackningen, varorna och de material som används för dem så att transportföretaget kan verifiera skadan om det så önskar.