Anpassningsbara transportlösningar som möter dina behov | Shipit.se

October 24th, 2023

Anpassningsbara transportlösningar som möter dina behov

1

Shipit - förstklassig leveransupplevelse 

Det ska vara lätt att boka frakt, skicka och ta emot paket. Genom att erbjuda effektiva och flexibla transportlösningar, en kombination av leveransalternativ och avhämtningsställen, skapar Shipit större värden för både e-handlaren och slutkonsumenten. 

Värdet av en god kundupplevelse vid e-handel väger tyngre än någonsin. Stor del av makten har flyttats över till konsumenten vilket sätter hårdare krav på e-handelsbolagen att optimera sina logistikflöden. Att som e-handlare kunna erbjuda sina kunder valfrihet är därför något som värdesätts alltmer och ger företaget en stor konkurrensfördel. 

För Shipit handlar det om att kunna erbjuda de lämpligaste tranportmodellerna anpassade efter dagens e-handelsklimat. Idag vänder sig bolaget primärt mot små och medelstora företag med ambitionen att förenkla hela e-handelsprocessen. 

 

Vi kan erbjuda en unik hybridmodell där vi anpassar tjänsten och möter de specifika behov och krav som våra kunder och slutkonsumenten har. Har slutkunden möjlighet att välja hämtningsställe, leveranssätt och tid för leverans samt följa sin order via paketspårning ökar kundnöjdheten och konverteringen. Eftersom vårt system möjliggör att all logistik samlas på ett och samma ställe underlättas hela logistikflödet, säger Tomi Pesonen på Shipit Sverige. 

 

Shipit kan integreras med Nordens mest använda e-handelssystem såsom Woocommerce, Shopify, Prestashop och OpenCart, och kopplas till transportörer såsom DHL, DB Schenker, Postnord med flera, vilket gör att deras kunder varken behöver skapa manuella fraktsedlar eller boka upphämtningar. Från e-handelssystemet skickas allt automatiskt till transportören – något som sparar logistikkostnader och tid. Med Shipit tillkommer även effektiva och enkla användargränssnitt, samt korrekt EDI och kompletta fraktdokument. 

 

Företag som vill starta sin e-handel direkt, kan koppla sin webbutik till Shipits leveranssätt med hjälp av en integrationsmodul (plug-in). Vi tar bort de komplicerade bitarna genom att kostnadseffektivt erhålla alla tjänster med en faktura och samtidigt öka transportmöjligheterna. I slutändan handlar det om att skapa lösningar som gör att våra kunder kan fokusera på sina kärnverksamheter och det de gör bäst, berättar Tomi Pesonen. 

 

I rollen som det bolag som erbjuder Sveriges smidigaste transportlösningar och ambitionen att fortsätta underlätta för sina kunder, har Shipit ständigt örat mot rälsen för att hålla sig ajour med globala transport- och logistiktrender – allt för att ta kundupplevelsen till nästa nivå. 

Fråga mer

  • support(at)shipit.se

  • sales(at)shipit.se

  • +46 (0) 73 0398665

  • Öppet på vardagar 9:00 till 15:00

Läs mer